Listing 1 - 10 of 87 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Adult education. Lifelong learning --- cliënten-welzijnswerkers --- levensbeschouwingen --- persoonlijkheidsleer --- 361.05 --- 2 --- 159.93
Choose an application
BMLIK
Photography --- Fotografie --- Photographie --- maatschappelijk werk --- cliënten-welzijnswerkers --- kansarmoede --- Gent --- 361.3 --- 361.05 --- 339.1
Choose an application
hulpverleningsproces --- communicatie in de hulpverlening --- cliënten-welzijnswerkers --- sociale psychologie --- communicatie --- 361.2 --- 361.05
Choose an application
maatschappelijk werk --- welzijnswerkers --- cliënten-welzijnswerkers --- Nederland --- 361.3 --- 361.05 --- 492
Choose an application
empathie --- cliënten-welzijnswerkers --- Empathy. --- 800.95 --- Communicatie --- Empathie --- Relaties --- Sociale vaardigheden --- Compassion --- Caring --- 159.94 --- 361.05 --- Empathy
Choose an application
opvoeders in de inrichting --- residentiële jeugdzorg --- cliënten-welzijnswerkers --- geweld --- Nederland --- 376 --- 362.74 --- 361.05 --- 301.15 --- 492
Choose an application
cliënten-welzijnswerkers --- gevoelens --- sociale vaardigheden --- sociaal gedrag --- Menselijke relaties : psychologie --- 172 --- 361.05 --- 159.94 --- 007 --- 301.15
Choose an application
cliënten-welzijnswerkers --- gezinstherapie --- communicatie in de hulpverlening --- Psychotherapie --- Interpersoonlijke therapieën --- 615.8 --- 361.05 --- 615.87 --- 361.2 --- Psychothérapie
Choose an application
Het ontwikkelen van het inlevend of empathisch vermogen blijkt in de praktijk minder eenvoudig dan het lijkt. Allerlei verkeerde gewoontes en houdingen kunnen een werkelijk begrip voor de ander in de weg staan. Dit boek is een handleiding voor het ontwikkelen van het inlevingsvermogen voor helpende gesprekken. Het boek bevat oefeningen die gericht zijn op het signaleren en corrigeren van de meest voorkomende foutieve houdingen en gewoontes. De voornaamste van deze leerbelemmeringen is de neiging om anderen te (be)oordelen. Daarnaast komen onder andere de orde de behoefte anderen te willen veranderen, partijdigheid en eigen belang, onhaalbaar hoge doelstellingen en werkelijkheidsontkenning. Ook wordt aandacht geschonken aan de innerlijke houding van de hulpverlener t.a.v. zichzelf en anderen. De opzet van het boek is zodanig dat degenen die de oefeningen doen, actief worden ingeschakeld bij het leerproces. Dit boek is bedoeld voor studenten in het hoger beroepsonderwijs in de sectoren sociaal-pedagogische hulpverlening, ouderenzorg, psychiatrie, maatschappelijk werk en dienstverlening, culturele en maatschappelijke vorming en (speciaal) onderwijs. Ook studenten aan de faculteiten psychologie en (pastorale) theologie van de universiteiten en beginnende psychotherapeuten kunnen met dit boek hun empathisch vermogen gericht ontwikkelen.
communicatie in de hulpverlening --- empathie --- cliënten-welzijnswerkers --- 361.2 --- 159.94 --- 361.05 --- 499.4 --- empathie (gez) --- psychotherapie (gez)
Listing 1 - 10 of 87 | << page >> |
Sort by
|